מה ללבוש בהיריון? חלק א׳ - שליש ראשון

  לונדון. ינואר. 0 מעלות בצהריים. הגרביונים הצבעוניים שארזתי לוחצים במיוחד והמעיל מתקשה להיסגר מעל לכל השכבות. אני מתחילה לחשוד: אולי, הכרס הקטנה שגידלתי היא לא תוצאה של יותר מדי שוקו חם או Ben's Cookies בקובנט גארדן. פאסט-פורוורד לחיפה. יש אישוש רשמי לחשדות, והחרדות העיקריים קשורים, איך לא, לענייני עבודה ומלתחה. החרדות האלה הולידו הבטחה ענקית לעצמי: הפעם, ההיריון הזה ייראה אחרת. תרתי משמע.







עם כל האתגרים הפיזיים שהוא העמיד בפניי, השתדלתי לעבור את ההיריון בסטייל, בדיוק כמו שאני אוהבת – והפעם אפילו תיעדתי אותו. השתדלתי לעדכן באינסטגרם אאוטפיטים יומיים ומתישהו באמצע ההיריון גם התחילה מסורת בפייסבוק שלי עם תמונת ״שבת שלום״ שבועית, שיצרה סדרת תמונות מנציחות להיריון הזה. ככה גם נולד הרעיון למדריך הזה, אותו חילקתי לחלקים לפי ארבעת השלישים (כן, כן, אני קוראת תיגר על המתמטיקה. להיריון יש 4 שלישים). והנה לפניכן החלק הראשון.




first trimester pregnancy outfit, faux leather dress
חצאיות או שמלות ״בלון״, מתאימות רק לשליש הראשון, כשהבטן הקטנה מסתתרת מתחת,
והמותן עדיין מאפשרת את זה... אם יש לכן כאלו, זה הזמן ליהנות מהן. אוטוטו זה נגמר


שליש ראשון – האתגר


הטרימסטר הראשון מביא איתו כמה בעיות סטיילינג עיקריות: הראשונה, לא תמיד מרגישים טוב. אומרים שהיריון זה לא מחלה, אבל אצלי בכל שלושת השלישים הראשונים הרגשתי עם מחלת-ים. וכשלא מרגישים טוב, אין חשק לצאת מהפיג׳מה.
הבעיה השנייה קשורה בריסון החשק הראשון והיקר ביותר שתפגשי בהיריון שלך (לפני המלפפונים החמוצים, הגלידה והשווארמה). בין אם חלמת על הרגע של ג׳ינס היריון עם רצועת בטן מעצבנת, ובין אם לשם פיצוי עצמי, נא להכיר את הקרייבינג האולטימטיבי בהריון – שופינג.
האחרונה, והכי חשובה, היא הצורך להסתיר את הבטן ההריונית. עם או בלי אמונות טפלות, לא נהוג אצלנו בארץ להכריז על היריון לפני סיום הטרימסטר הראשון. כך שבעצם, משימת הסטיילינג העיקרית של התקופה הזו היא ״קמופלאז׳ינג״: אומנות הטשטוש וההסתרה (ובמיוחד בהריונות שניים ושלישיים, כשהבליטה הזו מקדימה בחודשיים).

טיפים לשליש ראשון מושלם – או אומנות הקמופלאז׳  


#1 אוברסייז
כמו החברה הכי טובה, טרנד האוברסייז  מוכיח את עצמו כחבר אמיתי לשעת צרה.
טופים ושמלות אווריריים ורחוקים מהגוף משרתים כל אישה עם קצת בטן, ועל אחת כמה וכמה היריוניות-בארון. וכשהטרנד בשיאו, כמו עכשיו למשל, את בכלל נראית סופר-טרנדית ולא מעלה חשדות בקרב הקצ׳קעס במשרד. מי מכן שנמצאת עכשיו בהיריון או מתכננת היריון בקרוב יכולה להיות רגועה: האוברסייז לא הולך לשום מקום. במילים אחרות, מצפה לכן שליש ראשון קל מאוד לקניות משתלמות שיתאימו גם לשלישים הבאים, ועם מבחר עצום של פריטים בחנויות ורשתות רגילות. 


first trimester pregnancy outfit, boyfriend shirt and black jeans
חולצת כפתורים אוברסייז, או ״חולצת בויפרנד״ (תשאילו מבן הזוג!)
מכסה את הבטן ולא מסגירה את האג׳נדה

oversize dress by zara, first trimester pregnancy outfit
שמלת אוברסייז (זארה)

black and white outfit
השמלה הזו (של זארה) רחוקה מהגוף ונקנתה במידה אחת גדולה יותר, כדי לשמש אותי גם מאוחר יותר.
היא עדיין משמשת אותי היום, בשליש האחרון

#2 שכבות
גם בקיץ וגם בחורף, layering זה מאסט. בחורף, מדובר באמת בהנחת מספר שכבות זו על זו בין היתר למטרות חימום. בקיץ המשמעות היא קצת אחרת, כי מן הסתם לא ניתן לצפות לשכבות של בגדים בחום של יולי אוגוסט. יחד עם זאת, ווסטים ועליוניות ללא שרוול מעל חולצת טי פשוטה, יעזרו במראה מתוחכם וגם יסייעו בטשטוש הבטן והצרת היקפים אופטית.



טי-שירט + ווסט = הצרת היקפים אופטית

layers look winter
שכבות-שכבות

#3 שמלות בגזרת A  
שמלות בגזרת A המחמיאות לכל אישה הן פריט נפוץ בכל זמן ועונה. בשליש הראשון, כשעדיין לא לגמרי משמינים או מתנפחים, הרגליים הן אחד הנכסים החשובים שלנו, ושווה לאמץ לוקים של שמלות מיני A. בשונה מהאוברסייז הן יותר קרובות לגוף אבל נותנות מרחב נשימה לבטן. הן פחות מתאימות לתוכניות לטווח רחוק בהיריון, אבל ישרתו אותך נאמנה לאחר הלידה. 


שמלה דמויית עור (מנגו) בגזרת A 

#4 צבעים והדפסים   
הנטייה לבחור בשחור היא נטייה טבעית של הרבה נשים, הרי גדלנו על ״שחור זה מרזה״ (לא מדויק, אבל לא ניכנס לזה כרגע). בכל אופן, גם הכחול הכהה, הבורדו, ירוק זית ואחרים יכולים לסייע כמו השחור בהטלת צל על הפיגורה כלומר אפקט slimming. העצה שלי כדי להתגבר על מראה הכול-שחור שעלול לשעמם, היא לשחק עם טקסטורות וגזרות שונות של הפריטים השחורים כדי לעניין את המראה. לחובבות הצבעוניות - הדפסים כמו פסים לאורך, זיג-זג, פרחים קטנים ושאר הדפסים צבעוניים ודרמטיים במיוחד עוזרים לטשטוש בטן.

חצאית מעל לבטנונת, ומשחקים של טקסטורות ואורכים,
טשטשו את הבטן לקראת סוף השליש הראשון

#5 אז - לקנות או לא לקנות?

בשלב הזה, הארון הנוכחי שלך עדיין יכול לשרת אותך, ואין באמת צורך לקנות שום דבר חדש. זה תמיד כיף, כמובן, אבל אין צורך להסתער על מחלקות ההיריון או הבוטיקים עדיין. אם בכל זאת את קונה, חשוב לקנות פריטים שישמשו אותך ב-10 השבועות הקרובים בערך, כמו גם לתקופה שאחרי הלידה.
במקרים רבים, שהבטנונת לא מתחשבת במצב, ומתעגלת כלפי חוץ מאוד מוקדם. במצב כזה הג׳ינסים והמכנסיים בגזרה הגבוהה, למשל, כבר לא מתאימים והקניה הראשונה של בגדי היריון ממש מעבר לפינה. ההמלצה שלי כפריט-היריוני ראשון: ג׳ינס-היריון הוא פריט מנצח לתקופה הזו. האתגר יהיה להסתיר שהוא לא ג׳ינס רגיל, עם חולצות מחוץ למכנסיים או טוניקות.   


ג׳ינס היריון של H&M
הקנייה הראשונה של בגדי היריון  

זהו, בגדול. השליש הקל ביותר, בעיקר מבחינת מלתחה מאחורינו.
הישארו בסביבה לחלקים הבאים בסדרה: שליש שני ושלישי - לחצו כאן, ושליש רביעי - מלתחת המעבר לחזרה לשגרה.
בינתיים אתן מוזמנות לעקוב אחרי עוד לוקים היריוניים בזמן אמת באינסטגרם שלי או בפייסבוק

XOXO,
שירי



Share:

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

amazon

© Hey.Fa.iT | by Shiri Wizner | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig