MY TOP-5 | ספרי אופנה שהם פשוט חובה

אין ספק שאני תולעת ספרים - אבל לא מהסוג הרגיל. מאז ימי בית הספר כשהכריחו אותנו לקרוא, לא קראתי רומן, ספר פנטזיה או אפילו מתח, גם לא בשיא תהילתם של הארי פוטר או 50 גוונים של אפור. אני תולעת ספרי-עיון כמו שקוראים להם, ובעיקר ספרי אופנה, עיצוב ולייפסטייל. 


ספרי אופנה מומלצים


את אוסף הספרים שלי אני מטפחת כבר כמה שנים, והוא כולל אוספי צילומים, מילונים, אנציקלופדיות, אוספי קולקציות, מדריכים, ביוגרפיות ועוד..., כולם בתחומי האופנה והעיצוב. אני קוראת אותם כשאני עובדת על תחקיר לכתבה או להרצאה חדשה, כשאני מחפשת השראה או סתם כשיש לי קצת זמן. 

זו הפעם הראשונה שאני כותבת על ספרים בבלוג, ולכן לפני שאספר על 5 מומלצים במיוחד, כמה מילים (או יותר נכון - המלצות חמות) לגבי הקנייה עצמה (קישורים להכול תמצאו לאורך הפוסט הזה, וגם באופן מרוכז בסופו). 

איפה לקנות 

ההיצע של ספרים כאלו בארץ נמוך (ברשת סטימצקי תמצאו את המגוון הרחב ביותר, וגם הוא אינו גדול במיוחד) , בעוד המחירים גבוהים יחסית (יכול להגיע לרמה של פי 2 מחו״ל) והמשלוח דרך אמאזון לפעמים יקר יותר מהספר עצמו, בעיקר כשהוא כבד. את עיקר קניות הספרים שלי אני עושה דרך שני אתרים:
  • כשאני חייבת ספרים בדחיפות מיידית (קורה לעיתים), או כי הספר המודפס יקר מדי עבורי וכשאין לו ערך צילומי מיוחד, אני מזמינה את גירסת הקינדל  (KINDLE) האלקטרונית שלו. האפליקציה חינמית (לאייפדים ואייפונים וגם לאנדרואיד), המחירים בחנות קינדל (באמאזון) זולים והספר אצלכם תוך שניות. אפשר לכתוב הערות, להאיר במרקרים צבעוניים, לסמן בסימניות - בעצם חוץ מליהנות מחווית הדפדוף בדפי הכרומו המבריקים אפשר לעשות עם זה הכול. 
  • בשביל החוויה של ספר אמיתי יש את האתר BOOK DEPOSITORY הבריטי, ששולח לארץ ה-כ-ו-ל ללא דמי משלוח ולרוב החבילה גם מגיעה תוך שבוע. מדובר באתר מדהים עם מגוון עצום של ספרים מכל הז׳אנרים האפשריים, במקרים ממש חריגים לא תמצאו בו את הספר שאתן מחפשים. 

5 ספרי אופנה מומלצים 


#1 - SHOE OBSESSION 

הספר הזה מושלם לכל חובבות וחובבי הנעליים: החפרנים ה׳אקדמיים׳ ותולעי הספרים, מקבלים בתחילת הספר 50 עמודים של ניתוח תרבותי על האובססיה שלנו לנעליים, משחר ההיסטוריה ועד היום, כולל פרק מיוחד העוסק בפטיש לעקבים. שאר מכורי/ות הנעליים מקבלים עוד 200 עמודים בערך של צילומי הנעליים המפורסמות והמיוחדות ביותר EVER (!) של המותגים הכי גדולים בעולם. הצילומים מרהיבים ביופיים, ממויינים לפי ה-ABC ממש כמו באנציקלופדיה, ובתחילת כל ערך גם כמה מילים על המעצב / בית האופנה ותרומתו לעולם הנעליים.

בשורה התחתונה: לעולם לא יהיה לך אוסף נעליים כזה, אז לפחות שיהיה לך הספר


אובססיה לנעליים / מאת ולרי סטיל וקולין היל - 125 ש״ח ומשלוח חינם - כאן 



ספרי אופנה מומלצים, ספר ״אובססיה לנעליים״, shoes pbsession book
SHOE OBSESSION | אובססיה לנעליים
ספרי אופנה מומלצים, ספר ״אובססיה לנעליים״, shoes pbsession book
מתוך הספר ״אובססיה לנעליים״:
קארל לאגרפלד לשאנל, 2009

 #2 - THE DRESS 

מייגן הס היא מאיירת אופנה, מהמובילות והעסוקות בעולם. בין היתר היא עובדת ומאיירת עבור בתי אופנה כמו פנדי, סן לורן ולואי ויטון , למגזינים כמו ווג והארפרז באזאר ואפילו עבור דיסני. היא כתבה ואיירה שלושה ספרים עד כה, ו״השמלה״ הוא פשוט ספר נפלא: בספר מופיעים 100 איורי אופנה יפהפיים של  100 שמלות בלתי נשכחות  והנשים שלבשו אותן. כל איור מלווה כמובן בסיפור קצר על השמלה, על המעצב שיצר אותה, הכוכבת שלבשה אותה ולמה בעצם השמלה הזו זכתה למקום של כבוד וסטטוס של ״רגע אייקוני באופנה״. ספר חובה לכל חובבת אופנה, איור, או שניהם. כדאי גם לעקוב אחרי מייגן הס באינסטגרם

בשורה התחתונה: באיור זה תמיד נראה טוב יותר

השמלה / מאת מייגן הס - 54 ש״ח ומשלוח חינם - כאן


ספרי אופנה מומלצים, ספר ״השמלה״, the dress fashion book
השמלה | THE DRESS
כאן

#3 - HOW TO BE A PARISIAN wherever you are 

מה כבר לא נכתב או נאמר על הספר הזה? הוא הפך לאקססורי קבוע במדפי ספרים וצילומי אינסטגרם של חובבות אופנה בכל העולם, למרות שאני לא לגמרי בטוחה שכולן באמת קראו אותו. לי יש אותו בגירסת kindle, אותה קניתי לפני נסיעה לחו״ל במטרה לקרוא אותו בטיסה, אבל בקרוב אשלים גם את המהדורה המודפסת. אני חייבת להודות שהרבה מהכתוב בו נשמע לפעמים ממש טיפשי, אבל גם חצי ממה שהיה לקארי ברדשאו להגיד היה דבילי ושטחי ועדיין... מה שיש לארבעת הכותבות להגיד על הנשים הפריזאיות, הזוגיות וסגנון החיים הכללי שלהן הוא כיפי, מעניין ואפילו מעורר מחשבה לעיתים. 

בשורה התחתונה: ספר משעשע + אביזר אופנתי לבית = שניים במחיר אחד. 

איך להיות פריזאית / מאת סופי מס, אודרי דיוואן, קרולין דה מיגרט ואן ברס - 70 ש״ח ומשלוח חינם - כאן או בגירסה האלקטרונית לקינדל כאן




ספרי אופנה מומלצים, איך להיות פריזאית, how to be a parisian
70 ש״ח ומשלוח עד הבית - להזמנה באתר book depository 
או בגירסת Kindle כאן


#4 - FIFTY BAGS THAT CHANGED THE WORLD 

הספר הזה הוא חלק מסדרה מאוד גדולה של ספרים בהוצאת מוזיאון העיצוב הבריטי שכוללת גם חמישים מכוניות, כובעים, שמלות, בניינים, נעליים ועוד... ״ששינו את העולם״. בדומה ל״השמלה״ הספר מגולל את סיפורו של כל תיק שזכה להיכנס לספר ואת הסיבות להשפעה העצומה שלו על עולם האופנה - תמצאו שם את סיפוריהם של התיקים המיתולוגיים ׳בירקין׳ ו-׳קלי׳ של הרמס, תיק השפתיים של לולו גינס, תיק הניילון של פראדה ועוד... 

בשורה התחתונה: אם את שואפת לתיק מעצבים במינימום מאות אירו, לפחות תביני למה.

חמישים תיקים ששינו את העולם, מוזיאון העיצוב - 47 ש״ח ומשלוח חינם כאן או ב-7$ בגירסת kindle


ספרי אופנה מומלצים, ספר ״חמישים תיקים ששינו את העולם״, fifty bags that changed the world fashion book
50 התיקים ששינו את העולם | 50 bags that changed the world
מודפס או אלקטרוני

ספרי אופנה מומלצים, ספר ״חמישים תיקים ששינו את העולם״, fifty bags that changed the world fashion book
תיק בירקין של הרמס,
מתוך הספר ״חמישים תיקים ששינו את העולם״ בגירסת kindle


#5 - CHANEL CATWALK 

את הספר המושלם הזה עוד אין לי, וזה כבר בטיפול... הוא די חדש (יצא בחודש שעבר) חברתי הסטייליסטית-בלוגרית ורד מהבלוג veredstyle הסבה את תשומת ליבי אליו אחרי שנתקלה בו בסטימצקי (שם אגב, הוא עולה סביב ה-400 ש״ח, ואני מצאתי אותו ב- BOOK DEPOSITORY בחצי המחיר). בעצם מדובר במעל 600 עמודים וכמעט 3 ק״ג של סקירות כל הקולקציות של קארל לגרפלד לבית האופנה שאנל, מ-1983 כשהוא הגיע לשם לראשונה ועד היום.

בשורה התחתונה: התנ״ך לשאנליות אמיתיות, או הספר הקלאסי לשולחן הקפה בסלון. 

המסלול של שאנל, 215 ש״ח במשלוח חינם עד הבית



ספרי אופנה מומלצים, ספר ״שאנל מסלול״, chanel catwalk
אוסף הקולקציות השלם
 של קארל לאגרפלד לשאנל
 - 215 ש״ח עד הבית - כאן


הנה ריכוז של קישורים שימושיים למתעניינים:


זהו בינתיים, 
מוזמנות ומוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם

קריאה נעימה,
שירי

"...sometimes I would buy Vogue instead of dinner. I felt it fed me more"

Carrie Bradshaw










Share:

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

amazon

© Hey.Fa.iT | by Shiri Wizner | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig